15 września odbyła się premiera mojej pierwszej książki Employer branding po polsku. Ci z Was, którzy byli ze mną w tym dniu, na pewno zauważyli, że było to dla mnie ogromne wydarzenie. Taki moment, na który czekałam z niecierpliwością, a jedocześnie ogromnym stresem. Dziś, z perspektywy kilku dni, które upłynęły, chcę się z Wami podzielić wrażeniami z premiery.

Organizacja w obliczu pandemii

Zanim jednak przejdę do premiery, muszę Wam zdradzić, że jeszcze dwa tygodnie przed jej datą nie byliśmy pewni, czy się ona odbędzie w formie tradycyjnego spotkania offline. Obostrzenia związane z pandemią, obawy uczestników oraz nas samych powodowały, że ja do samego końca miałam przekonanie, że jeszcze wszystko się może wydarzyć. Na chwilę przed wydarzeniem Ebookpoint BIBLIO, czyli organizator mojej premiery był zmuszony zmienić lokalizację, ze względu na liczbę zapisanych osób v. m2 wynajętej sali. Dodatkowo trzeba było dostosować się do obostrzeń wynikających z przepisów prawa, jak i wymagań hotelu. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenia związane z realizacją spotkań premierowych, nie dziwię się już, że wiele firm nie decyduje się na szkolenia czy konferencje w tradycyjnej formie. Z drugiej strony, jak się okazało podczas premiery, bardzo stęskniliśmy się zarówno za wydarzeniami na żywo, jak i za sobą.

Świetna robota Karoliny

Całe spotkanie w Warszawie poprowadziła Karolina Kołosowska z Hello HR, które było partnerem wydarzenia. Zdradzę Wam, że bardzo zależało mi na tym, aby to właśnie Karolina przeprowadziła ze mną rozmowę, bo wiem, że ma świetne zaplecze HR-owe i doskonale radzi sobie na scenie. To również dzięki niej stres, który gromadził się we mnie od samego rana powolutku w trakcie rozmowy się ulotnił 😉 Karolina zapytała mnie o wiele kwestii, zarówno tych merytorycznych, związanych z tematyką książki, jak i praktycznych dotyczących samego procesu pisania. Wiem, że podczas transmisji online na FB, było dość słabo słychać naszą rozmowę. Pokusiłam się jednak o to, aby ją przesłuchać i muszę przyznać, że wcale nie byłam łatwym rozmówcą 😉 Nie do końca odpowiadałam na zadane pytania, więc tym bardziej szacun, Karolina! Jeśli chcecie usłyszeć, o czym rozmawiałyśmy i nie obawiacie się niewielkich trudności technicznych, zapraszam do linku poniżej: TRANSMISJA

Panel dyskusyjny i moi goście

Po pierwszej części, czyli rozmowie ze mną, jako autorką, nastąpiła przerwa, podczas której miałam możliwość podpisania książek. Było to bardzo przyjemne uczucie i nie spodziewałam się, że mam wokół siebie taki ogrom przychylnych mi osób, które chciały otrzymać autograf. Do drugiej części spotkania zaprosiłam gości, bo uznałam, że wartościowe będzie ich spojrzenie na temat employer brandingu w Polsce. W debacie wzięła udział Olga Żółkiewicz, Agata Białkowska-Samul oraz Adrian Martinez. Trzy mocne postacie, widoczne w dyskusjach z obszaru HR i EB. Olga – autorka bloga How2HR oraz osoba odpowiedzialna za EB marki 7N. To od niej zgapiłam pomysł na kolorowe bransoletki, które pojawiły się przy wejściu na premierę. Olga, dzięki za inspirację 🙂

 Agata, która jest EB-ową twarzą Ikei, i która również chętnie dzieli się swoimi wartościowymi spostrzeżeniami z rynkiem. Adrian, który ma bardzo ciekawe spojrzenie na EB ze względu na swoje korzenie marketingowe. Myślę, że dzięki moim gościom, ich często odmiennemu spojrzeniu, udało się pokazać, że pomimo różnic, innych podejść do marki pracodawcy, my wciąż możemy robić dobre rzeczy i inspirować tym innych. Dla mnie samej panel dyskusyjny był bardzo ciekawy i pokazał, że możemy osiągnąć wiele bez gigantycznych budżetów.

Podsumowując 15 września wiem, że ten dzień na zawsze zapadnie mi w pamięć jako ten, w którym spełniło się moje marzenie z dzieciństwa. Miałam przy tym niesamowite wsparcie zarówno moich bliskich, jak i osób z branży, które chciały ze mną być w tym wyjątkowym dniu i kibicowały mi jeszcze podczas pisania.

Serdecznie dziękuję „mojemu” wydawnictwu Helion marce Onepress oraz organizatorowi wydarzeń offline Ebookpoint BIBLIO. Dzięki Wam miałam niesamowity komfort pisania, a po jego zakończeniu doskonałą opiekę redakcyjną i promocyjną. Szczególne podziękowania należą się Grzegorzowi Krzystkowi, który zaproponował mi współpracę, a później znosił moje przesunięcia terminów oddania materiału. Gigantyczną pracę wykonały i nadal wykonują Kasia Suchy oraz Ewa Żądło, które odpowiadają za organizację spotkań premierowych z ramienia marki Ebookpoint BIBLIO. Pisząc książkę nie miałam pojęcia, że będę mogła liczyć na taką promocję oraz wsparcie. Z perspektywy czasu myślę, że to dobrze, bo podczas pracy nad książką myślałam tylko i wyłącznie o merytoryce, a nie o tym, jak zostanie ona odebrana w branży oraz na rynku. Jeśli kiedykolwiek zamarzycie o napisaniu książki czy ebooka, życzę Wam właśnie takiej współpracy i opieki, jaką ja miałam i mam.

Jutro widzimy się podczas spotkania premierowego we Wrocławiu, a ja nie mogę doczekać się tego, jak obierze moją książkę Dolny Śląsk 🙂

Jeśli chcecie wziąć udział w transmisji online, zajrzyjcie na profil: Ebookpoint BIBLIO

Udostępnij:
Ula Zając-Pałdyna
Autor wpisu: Ula Zając-Pałdyna
Założycielka HR na obcasach, właścicielka agencji doradztwa personalnego, prawniczka pisząca doktorat z zarządzania.